Domain Authority, Page Authority: jelentőségük és növelésük módszerei

Domain Authority, Page Authority: jelentőségük és növelésük módszerei

A Moz.com webhely által bevezetett domain authority (DA) és page authority (PA) érték a weboldalak egyik minőségi mutatója. Ez az a jellemző, amellyel számottevően hathatunk a webhely megjelenésére, helyezésére a keresőmotorok találati listáján.

A keresőoptimalizálást végzők ezt a mutatót veszik figyelembe a Google PageRank érték helyett, annak végleges feladása miatt. A Moz.com automatikus tanuló algoritmusai több tényezőt vesznek figyelembe, és bár ennek megfelelően a domain authority érték egy bizonyos tartományban ingadozhat, de a webhelyek erősorrendjének összehasonlítására alkalmas.

Ezt a konkurenciával való összehasonlítást bármely alkalommal megtehetjük, és a sorrendben előrébb kerülhetünk akkor is, ha a saját webhelyünk authoritásának időrendi számaiban visszaesést tapasztalunk (természetesen ilyenkor a többiek még jobban esnek vissza).

A figyelembe vett tényezők között szerepelnek a hivatkozó másik domainek, a MozRank stb. A tartalom előállítás és linképítés célja az autoritás komplex mutatójának emelésével előrébb kerülni a találati listákon.

Önmagában azonban a magasabb domain authority érték nem jelenti azt, hogy az adott webhely előrébb is kerül, mivel van egy másik szempont is: a kereső kifejezésekre a tartalomnak relevánsnak kell lennie. Maga a domain authority egy logaritmikus skálán meghatározott szám 0-100 érték között. Ebből adódóan a magasabb értékek további emelése sokkal több erőfeszítést igényel, mint a skála elején.

Többféle algoritmus is létezik a domain authority érték meghatározására, melyek eltérő eredményt adhatnak. Ezt figyelembe véve az összehasonlításkor mindig ugyanazt az algoritmust, lekérdező oldalt alkalmazzuk. Az értéket növelő hatások viszont viszonylag jól leírhatók, alkalmazhatók.

Domain Authority vagy Page Authority?

A domain authority érték a teljes webhely összetett mutatószáma, a page authority érték viszont azon belül egyetlen, konkrét oldalra jellemző. A domain authority értékhez hasonlított a korábban használt Google PageRank is. Ez szintén egy weboldal, illetve azon belül egy részének minőségét és egyediségét, fontosságát adta vissza a bejövő linkek minősége, száma, és relevanciája alapján. A page authority érték tehát egy webhely aloldalának autoritását méri a domainen belül.

A Moz.com weboldal által megalkotott MozRank és MozTrust lettek a legismertebb mérőszámok, melyet előszeretettel alkalmaznak a SEO szakemberek. Szintén ez a weboldal alkotta meg a Domain Authority értéket, mely egy egész domain összesített autoritását mutatja meg. A következőkben ezt a két értéket tárgyaljuk alaposabban, bár vannak más, hasonló, például látogatottságot, idézettséget, hivatkozó IP címeket, speciális, kormányzati, iktatási linkeket figyelembe vevő indexek is.

Hogyan növelhető a domain authority érték? Az érték növelésének következményei

A domain authority érték mintegy 40 tényezőt figyelembe vevő komplex mutató, ezért növelése nem egyszerű, de biztosra mehetünk, ha az oldalunkra mutató linkek tartalmas, minőségi oldalakról származnak, amelyekre szintén sok hivatkozás van.

Három fontos dolog, amit meg kell tennünk:

  • Olyan oldalakról szerezzünk linkeket, amelyeknek magas a saját domain authority értéke. Még jobb, ha a hivatkozó oldalak a saját, értékes tartalmunkhoz hasonló, releváns tartalommal bírnak. Az ilyen linkek számát amennyire lehet, szaporítsuk!
  • Ügyeljünk arra, hogy a saját weboldalunkon közzétett tartalom is minőségi legyen. Ebben helyezzünk el több belső (a domain más oldalaira vonatkozó) hivatkozást is.
  • Töröljük a gyenge domain authority értékű oldalakról érkező hivatkozásokat. Ezt nem is olyan egyszerű megtenni, hiszen a hivatkozó oldalak általában nem a mi kezelésünkben vannak.

Ha ezekkel készen vagyunk, akkor hosszabb időszak alatt számíthatunk oldalunk domain authority értékének emelkedésére. Így domainünk, annak aloldalai és a kapcsolódó aldomainek is feljebb kerülhetnek a keresők találati listáján. Ez jelenti az egyik legnagyobb előnyét ennek a mutatónak. Az indexek változása azonban hosszabb folyamat, ne legyünk türelmetlenek. A page authority mutató ennél sokkal gyorsabban megváltoztatható, de mint láttuk, ez csak egyetlen oldalra vonatkozik.

Hogyan növelhető a page authority érték? Az érték növelésének következményei

Egyetlen, a domain alatt elérhető oldalra jellemző page authority érték növelésére a következő hat lépést alkalmazhatjuk:

  • Az oldal hibátlanul működjön. A tartalmat optimalizáljuk a SEO szempontok szerint.
  • Az oldal ne másolati, hanem teljes egészében egyedi és részletes legyen (ez webáruházakban csak sok munkával biztosítható).
  • Ésszerű számban linkelünk a domain más oldalaira és azokról arra az oldalra, amelynek page authority értékét növelni akarjuk.
  • Töröljük a nem minőségi oldalakról származó hivatkozásokat.
  • Magas autoritású, releváns oldalakról gyűjtsünk hivatkozásokat. Ezek a hivatkozások „mélylinkek” legyenek, azaz pontosan az adott oldalra, nem a domainre hivatkozzanak!
  • Sokat segít, ha az aloldal magas domain authority értékű webhelynek része.

A domainen belüli oldalak page authority értékeinek emelése hat a domain authority értékre is. Mivel azonban a domainben sok oldal szerepel, ezért így nagyon nagy munka és sokáig tart a domain authority érték növelése. A domain authority érték emelkedése ugyanakkor megjelenik a magasabb page authority értékekben is.

Láthatjuk, hogy a page authority érték növelésének módja a domain authority érték növeléséhez hasonlít. Egyetlen oldalt sokkal könnyebb a találati listákon előrébb juttatni. Ha csak (illetve elsődlegesen) erre van szükség, akkor a page authority értéket emeljük meg.

A domain vagy a page authority értéket tanácsos emelni?

A teljes cég arculatának, PR-jának emelése, brandépítés esetén a hosszabb kifutású domain authority értéket kell emelnünk. A cég bevezetése, vagy új brand kialakítása hosszabb és költségesebb folyamat, ahol a gyorsaság inkább a vágyak körébe tartozik. Itt a tartalomfejlesztés és linképítés a teljes domainra vonatkozik. Ez azt is jelenti, hogy nemcsak a kezdő-, de a többi oldal, aloldal, aldomain optimalizálását is el kell végezni egy márka megfelelő bevezetéséhez.

Egyetlen termék, cikk, szolgáltatás oldalának előrébb juttatásához az oldal page authority értékét kampányszerűen emeljük meg. Ez eredményezheti a magasabb látogatói (feliratkozói, vevői) forgalmat.  A kampány jellegéhez is jobban igazodik a page authority érték gyorsabb emelése.

A több kereső kifejezésre, kulcsszóra vonatkozó optimalizálás, a tartalom kialakításának módjára tudatosan alkalmazott módszerekkel az oldalak keresőben elérhető helyezése jelentősen javítható.

Rólunk

A blogírás egy fantasztikus lehetőséget ad rá, hogy egyszerűen megmutathasd másoknak mindazt, amitől te Te vagy. Mi pedig MINDENT biztosítunk hozzá, hogy Te csak írj!

Legfrissebb Bejegyzések

Te is szívesen írnál?

Tartasz a technikai nehézségektől?

Nem tudod, hogyan népszerűsítsd a cikkeidet?

Csak írnál, és jó lenne, ha minden mást intézne helyetted valaki?
Reméljük, hogy a cikk segített Neked!

Volna kérdésed a csapatunkhoz a cikkel kapcsolatban?

Ha nem találtál választ a Gyakran Ismételt Kérdések oldalunkon, akkor írj nekünk az alábbi űrlapon, és a megadott elérhetőségeiden keresni fogunk egy számodra alkalmas időpontban. Épp ezért kérjük, hogy azt is írd meg, mikor keressünk.